Cum protejăm apometrele și conductele de apă împotriva înghețului

Compania de Apă Olt, principalul operator pentru prestarea serviciului public de alimentare cu apă, canalizare și epurarea apelor uzate recomandă cetățenilor care au contracte de furnizare-prestare a serviciului public de alimentare cu apă cu operatorul, să protejeze conductele de apă, apometrele și branșamentele, în perioada de iarnă, când temperaturile scad sub 0 grade Celsius.

       În scările de bloc, ferestrele și ușile trebuie să fie închise și verificate, periodic, pentru a evita fenomenul de îngheț. Se recomandă și înlocuirea geamurilor sparte, acolo unde este cazul. Apometrele trebuie izolate cu materiale termoizolante, iar pentru cele care sunt montate într-un cămin, trebuie să existe capac care se închide etanș. Și branșamentul de apă trebuie izolat corespunzător pentru a nu îngheța în perioada de iarnă.

    Nerespectarea măsurilor recomandate de operator poate duce la înghețarea conductelor de apă, a robineților, a apometrelor și la întreruperea alimentării cu apă potabilă a instalațiilor interioare din locuințe.

    Toate aceste măsuri de prevenire a fenomenului de îngheț intră în responsabilitatea utilizatorilor sau a asociațiilor de proprietari, după caz, deoarece spațiul unde există rețele interioare de distribuție apă reprezintă un drept de bun comun al proprietarilor din imobilul respectiv. În cazul în care apometrele sau instalațiile de apă se defectează din cauza înghețului, pentru că nu au fost protejate corespunzător, beneficiarul va suporta costurile înlocuirii acestora.

    Scopul Companiei de Apă Olt este acela de a oferi servicii de calitate și de a menține o bună relație cu utilizatorii. Compania de Apă Olt este parte a comunității.

 

Uniunea Europeana Guvernul Romaniei POS Mediu Instrumente Structurale

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro